Find Altid Bilens Styrke Før du Sætter den Til Salg

Det er i bund og grund ganske simpelt at sælge ting, også selvom det er noget stort og bekosteligt som en bil. Det handler ganske enkelt om at beskrive hvad det er du sælger, prøve at få budskabet ud til så mange mennesker som muligt, og så eventuelt forhandle sig frem til en fair pris med de interesserede købere der henvender sig.

Men der er selvfølgeligt nuancer tilstede, og hvert af de tre skridt kan gøres både bedre og dårligere. Det der adskiller gode sælgere fra dårlige sælgere er hvor godt de gør hver af tingene. En person der er den fødte sælger, med mange års salgserfaring i ryggen, har bare flere erfaringer og instinkter at benytte sig af – men han kører i princippet igennem samme proces, som alle os andre.

Det betyder også, at du kan optimere din salgsproces ganske betydeligt, ved ganske enkelt at bruge nogle af de tips og tricks, som de erfarne sælgere har lært med tiden. Ligesom man kan lære af andres fejl, så kan man så absolut også lære af andres succeser.

Jeg vil her beskrive et trick, der har med beskrivelsen af din bil at gøre. Det er trods alt det første skridt, og det er noget, som mange ikke tænker det store over. Hvis du kigger på bil-annoncer rundt omkring på internettet, så er det tydeligt, at folk er utroligt dovne når det kommer til at beskrive den bil de sælger. De skriver bilmærket og modellen i titlen af salgsannoncen, og så kopierer de nogle helt generelle fakta om bilen ind i salgsbeskrivelsen. Det er her du har en chance for at skille dig positivt ud og gøre det lettere for den rette køber, at finde frem til lige præcis din bil.

Selvfølgeligt er det vigtigt at en køber ved, at det er en brugt vw golf du sælger. Men det er yderst sjældent, at en køber er på udkig efter en specifik bilmodel. Tænk over hvordan du handler, når du leder efter en ny bil: låser du dig fast på et bestemt mærke og model før du begynder at læse annoncer? Nej vel? De fleste kigger i annoncerne med håbet om at falde over en bil, der lyder helt rigtig for dem. For at fange deres opmærksomhed er du derfor nødt til at fortælle dem – som det absolut første – hvorfor de skal købe din bil. Hvad er den største styrke ved den bil, du har sat til salg? Det kan være den er i nærmest perfekt stand, eller har en masse ekstra-udstyr. Uanset hvad det er, så skriv annoncens titel ud fra denne styrke.

Brug derefter selve annonceteksten til at nævne bilmodellen, og til at beskrive styrken i lidt mere detalje. Der er ikke nogen grund til at kopiere kedelige fakta ind her: det er nemt for køber at slå bilen op på internettet og se den slags selv. Du skal give dem noget, der er specifik for din brugte bil.

Latest articles

Sådan lærer du dine børn at kende klokken

For mange børn er det utroligt svært at kunne tyde klokken og det tager for de fleste af dem lang tid at...

Derfor skal du bestille energimærke til andelsbolig

Der er mange gode grunde til at bestille et energimærke til din andelsbolig. Det er et lovkrav, hvis du skal sælge eller...

Stor Diskussion Omkring Hjemmelavede Mundbind

Der er mange følelser i spil, når det kommer til den danske sundhedsdebat omkring CoVid-19. Der er mange forskellige holdninger omkring de...

Sådan Smider du Fedtet Mens du Bygger Muskler

Når man først bevæger sig ind i træningens verden, så kan man godt blive overvældet over al den viden, der er at...
42,0k Følgere
Følg

Related articles

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

ajax-loader