Find Altid Bilens Styrke Før du Sætter den Til Salg

Det er i bund og grund ganske simpelt at sælge ting, også selvom det er noget stort og bekosteligt som en bil. Det handler ganske enkelt om at beskrive hvad det er du sælger, prøve at få budskabet ud til så mange mennesker som muligt, og så eventuelt forhandle sig frem til en fair pris med de interesserede købere der henvender sig.

Men der er selvfølgeligt nuancer tilstede, og hvert af de tre skridt kan gøres både bedre og dårligere. Det der adskiller gode sælgere fra dårlige sælgere er hvor godt de gør hver af tingene. En person der er den fødte sælger, med mange års salgserfaring i ryggen, har bare flere erfaringer og instinkter at benytte sig af – men han kører i princippet igennem samme proces, som alle os andre.

Det betyder også, at du kan optimere din salgsproces ganske betydeligt, ved ganske enkelt at bruge nogle af de tips og tricks, som de erfarne sælgere har lært med tiden. Ligesom man kan lære af andres fejl, så kan man så absolut også lære af andres succeser.

Jeg vil her beskrive et trick, der har med beskrivelsen af din bil at gøre. Det er trods alt det første skridt, og det er noget, som mange ikke tænker det store over. Hvis du kigger på bil-annoncer rundt omkring på internettet, så er det tydeligt, at folk er utroligt dovne når det kommer til at beskrive den bil de sælger. De skriver bilmærket og modellen i titlen af salgsannoncen, og så kopierer de nogle helt generelle fakta om bilen ind i salgsbeskrivelsen. Det er her du har en chance for at skille dig positivt ud og gøre det lettere for den rette køber, at finde frem til lige præcis din bil.

Selvfølgeligt er det vigtigt at en køber ved, at det er en brugt vw golf du sælger. Men det er yderst sjældent, at en køber er på udkig efter en specifik bilmodel. Tænk over hvordan du handler, når du leder efter en ny bil: låser du dig fast på et bestemt mærke og model før du begynder at læse annoncer? Nej vel? De fleste kigger i annoncerne med håbet om at falde over en bil, der lyder helt rigtig for dem. For at fange deres opmærksomhed er du derfor nødt til at fortælle dem – som det absolut første – hvorfor de skal købe din bil. Hvad er den største styrke ved den bil, du har sat til salg? Det kan være den er i nærmest perfekt stand, eller har en masse ekstra-udstyr. Uanset hvad det er, så skriv annoncens titel ud fra denne styrke.

Brug derefter selve annonceteksten til at nævne bilmodellen, og til at beskrive styrken i lidt mere detalje. Der er ikke nogen grund til at kopiere kedelige fakta ind her: det er nemt for køber at slå bilen op på internettet og se den slags selv. Du skal give dem noget, der er specifik for din brugte bil.

Latest articles

Sådan Går Sandaler og Sport Hånd i Hånd

Der er mange mennesker der har en idé om, at sandaler udelukkende egner sil til afslapning. Det handler nok om, at vi...

3 gode tips til hvad du kan bruge weekenden på

Hvis du har en forlænget weekend i vente og ikke helt ved, hvad du skal give dig til, så får du her...

Hop på cyklen og oplev Danmarks natur til sommer

Der er rigtigt mange fordel ved at vælge cyklen frem for andre transportmidler. Udover at cyklen er et fremragende transportmiddel, som er...

3 elementer du skal være opmærksom på, når du vælger en blender

Før i tiden var en blender ikke noget, der stod i alle køkkener. Generelt er køkkenmaskiner hjælpemidler, der er dukket op gennem...
42,0k Følgere
Følg

Related articles

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

ajax-loader