
Det er i bund og grund ganske simpelt, at sælge ting. Også, selvom det er noget stort og bekosteligt som en bil. Det handler ganske enkelt om, at beskrive hvad det er du sælger. Prøve, at få budskabet ud til, så flere mennesker som muligt. Og, så eventuelt forhandle sig frem til en fair pris med de interesserede købere der henvender sig.
Men der er selvfølgeligt nuancer tilstede. Og hvert af de tre skridt kan gøres både bedre og dårligere. Det der adskiller gode sælgere fra dårlige sælgere er hvor godt de gør hver af tingene. En person der er den fødte sælger. Med flere års salgserfaring i ryggen. Har flere erfaringer og instinkter, at benytte sig af?, men han kører i princippet igennem samme proces. Som alle os andre.
Det betyder også At du kan optimere din salgsproces ganske betydeligt. Ved ganske enkelt, at bruge nogle af de tips og tricks. Som de erfarne sælgere har lært med tiden. Ligesom man kan lære af andres fejl Så kan man, så absolut også lære af andres succeser.
Jeg vil her beskrive et trick. Der har med beskrivelsen af din bil, at gøre; Det er trods alt det første skridt. Og det er noget. Som flere ikke tænker det store over Hvis du kigger på bil-annoncer rundt omkring på internettet Så er det tydeligt At folk er utroligt dovne når det kommer til, at beskrive den bil de sælger. De skriver bilmærket og modellen i titlen af salgsannoncen. Og, så kopierer de nogle helt generelle fakta om bilen ind i salgsbeskrivelsen. Det er her du har en chance for, at skille dig positivt ud og gøre det lettere for den rette køber At finde frem til præcis din bil.
Selvfølgeligt er det vigtigt, at en køber ved At det er en brugt vw golf du sælger Men det er yderst sjældent At en køber er på udkig efter en specifik bilmodel. Tænk over hvordan du handler. Når du leder efter en ny bil. Låser du dig fast på et bestemt mærke og model før du begynder, at læse annoncer? Nej vel? De fleste kigger i annoncerne med håbet om, at falde over en bil. Der lyder helt rigtig for dem. For, at fange deres opmærksomhed er du derfor nødt til, at fortælle dem? som det absolut første? hvorfor de skal købe din bil. Hvad er den største styrke ved den bil; Du har sat til salg? Det kan være den er i nærmest perfekt stand. Eller har en masse ekstra-udstyr. Uanset hvad det er Så skriv annoncens titel ud fra denne styrke.
Brug derefter selve annonceteksten til, at nævne bilmodellen. Og til, at beskrive styrken i lidt mere detalje. Der er ikke nogen grund til, at kopiere kedelige fakta ind her. Det er nemt for køber, at slå bilen op på internettet og se den slags selv. Du skal give dem noget. Der er specifik for din brugte bil.